terça-feira, 13 de dezembro de 2011

ESTE NATAL, VEM O APALPADOR.

Desde o Colectivo Terra temos como um dos nossos principais objetivos a recuperaçom das nossas tradiçons como povo. Por isso este ano com o galho do Natal decidimos achegar a nossa pedrinha à recuperaçom da figura do Apalpador.
E para isto contamos com a ajuda d@s companheir@s da Gentalha do Pichel. Com quem nos pugemos em contacto para que nos contem a história dumha das figuras galegas, sem dúvida, mais esquecidas, aproveitando a ediçom dum novo livro sobre esta personagem por parte desta associaçom cultural, intitulado “Teoria de inverno, os presentes do apalpador”.
A figura deste homem conhecido como Apalpador e noutras zonas com o nome de Pandigueiro é a figura dum gigante carvoeiro que mora nas montanhas galegas e que polo natal baixa na noite para palpar a barriga dos nenos e das nenas, para ver se comérom bem durante o ano, e deixar-lhes algum presente ou umhas poucas castanhas.
Desta tradiçom existem numerosas testemunhas, das quais ponhemos a continuaçom umha reportagem feita pola TVG: http://agalegainfo.crtvg.es/historico/?emi=5448&corte=2008-12-25&hora=15:05:45&canle=tvg1
Também existe umha cantiga da qual também ponhemos um enlace, interpretada polo cantor Xavier Dias: http://www.youtube.com/watch?v=EJqAg4xFkr4&feature=player_embedded

Sem mais, desde o Colectivo Terra convidamos-vos e animamos-vos a assistir esta Sexta-feira (Venres), 16 de Dezembro às 19:00, ao nosso local em Boa Vista nº8, à presentaçom deste livro, para saber um pouco mais sobre esta figura, a qual os galegos e as galegas devemos recuperar.